nav.no
nav.no
På nav.no skal vi møte folk med tillit og vise frem mulighetene. Brukerne skal finne frem på nettsidene, og få gjort det de kom for. Her finner du innholdsstrategien for nav.no, oversikt over innholdet som finnes der, og hvordan du lager det.
Innholdsstrategi
Bli kjent med innholdsstrategien for nav.no. Vi jobber kontinuerlig for å forbedre innholdet og oppfylle strategien. Her finner du status for innholdsarbeidet på nav.no.
Beredskapsplan for nav.no
Når noe akutt oppstår, er ikke alltid forsiden av nav.no det mest effektive stedet å kommunisere med brukerne på.
30. november 2022Slik bruker vi underdomener i NAV
Vi ønsker fremstå som ett NAV. Derfor er vi restriktive på bruk av underdomener.
—2. juni 2023Kjernegrupper for innholdsarbeid på nav.no
Alt innhold på nav.no skal ha en definert eier og forvaltes aktivt. Derfor har vi etablert kjernegrupper som har ansvar for å forvalte innholdet i tråd med innholdsstrategien.
—21. mars 2023Innholdstyper
Vi tar utgangspunkt i brukernes behov og situasjon når vi presenterer NAVs yteleser og tjenester på nav.no. Vi bruker innholdstypene som byggeklosser og setter dem sammen på ulike måter og i ulike kontekster. Her kan du lese om innholdstypene på nav.no.
Hva slags innhold finnes det på nav.no?
En oversikt over sidetypene vi bruker på nettstedet vårt.
—14. desember 2022Forside til personbrukere på nav.no
Forsiden til personbrukere på nav.no er bygget opp av fire innholdsseksjoner.
—2. juni 2023Produktside (sidetype)
Hovedmålet med produktsidene på nav.no er å samle all informasjon om hvert enkelt produkt, slik at innbyggeren slipper å hoppe rundt for å samle informasjon på egenhånd.
—6. juni 2023Slik lager du en produktside
Vil du lage en produktside på nav.no, men er usikker på hvordan? Her er guiden som loser deg gjennom - steg for steg.
—30. november 2022Situasjonsside (sidetype)
Målet med situasjonssidene på nav.no er å gjenskape et møte med veileder. Det vil si å gi best mulig informasjon ut fra en gitt situasjon.
—30. november 2022Slik lager du en livssituasjonsside
Lær å sette opp sider for ulike livssituasjoner, trinn for trinn.
—30. november 2022Slik gjør du det (innholdstype)
Slik gjør du det-sidene på nav.no skal forklare hvorfor, når og hvor ofte den aktuelle informasjonen skal sendes inn.
—17. desember 2022Områdeside (sidetype)
Områdesiden samler inngang til alle situasjonssider som er aktuelle for det aktuelle området. Hvis en situasjon er aktuell for flere områder, for eksempel helse og arbeid, kan den vises på flere områdesider.
—30. november 2022Temaartikkel (sidetype)
Temaartiklene på nav.no gir dybdeinformasjon om ett konkret tema.
—30. november 2022Kalkulator (sidetype)
De interaktive kalkulatorene på nav.no kan være frittstående eller integrert på produktsiden.
—30. november 2022Veiviser (innholdstype)
Innholdstypen veiviser har som hovedmål å hjelpe brukeren å finne riktig produkt, eller forstå ulike aspekter knyttet til rettighetene sine.
—2. juni 2023Innloggede sider på nav.no
Når man logger inn på nav.no kommer man til Min side. Les om innholdet som finnes der.
Hva møter personer som logger inn på nav.no?
En oversikt over innhold og prinsipper for innloggede tjenester for privatpersoner.
—15. februar 2023Hvordan fungerer varsler til privatpersoner?
En oversikt over løsninger og muligheter for varsler
—15. februar 2023