Guide
Forside til personbrukere på nav.no
Forsiden til personbrukere på nav.no er bygget opp av fire innholdsseksjoner.
Hvem er ansvarlig?
Team personbruker og nav.no-redaksjonen oppdaterer forsiden.
Seksjon 1: Hva kan vi hjelpe deg med?
Denne seksjonen gir inngang til de 6 store områdene der NAV tilbyr tjenester. Inne på områdesidene får man inngang til aktuelle situasjoner for området.
Seksjonen henvender seg først og fremst til de som er i en ny situasjon eller som er i kontakt med NAV for første gang og ikke vet hva de har rett til.
Seksjon 2: Snarveier
Seksjonen gir inngang til sentrale toppoppgaver på nav.no. Disse oppgavene er særlig viktige for de som har søkt om eller allerede får støtte fra NAV.
Saksbehandlingstider, utbetalingsdatoer og satser gir inngang til sentrale oversikter over dette.
Seksjon 3: Søke og ettersende
Å søke og ettersende er sentrale toppoppgaver på nav.no. Denne seksjonen er særlig rettet mot de som allerede vet hva de skal søke om eller ettersende til, i motsetning til seksjonen "Hva kan vi hjelpe deg med?"
Seksjon 4: Aktuelt
Saker som skal vises i Aktuelt-spalten på forsiden gjelder personbrukere. Det er to typer saker:
Det er nav.no-redaksjonen som vurderer hva som er en aktuelt-sak. Sakene skal alltid være godkjent av fageier.
Informasjon som gjelder konkrete produkter, situasjoner eller andre tema skal også fremkomme i kontekst. Se hvordan vi håndterer ulike situasjoner i beredskapsplanen for nav.no.
Relevante lenker
Seksjon 5: Kontakt oss
Kontaktinformasjon til NAV. Seksjonen har direkteinngang til chat og til Kontakt oss-siden der man får oversikt over alle kanaler, med informasjon om hvordan man kan bruke dem eller til hva.
Innlogget innhold
Brukere som er logget inn med BankID, får en egen modul på toppen av forsiden. Denne gir inngang til sentralt innhold på de innloggede sidene.
I første versjon er det inngang til Dine utbetalinger og Dine saker.
Alle som sender meldekort får i tillegg inngang til Dine meldekort.
Medvirkende