Guide
Kjernegrupper for innholdsarbeid på nav.no
Alt innhold på nav.no skal ha en definert eier og forvaltes aktivt. Kjernegruppene har ansvar for å forvalte innholdet om sine produkter i tråd med innholdsstrategien.
Innholdsstrategien for nav.no ble vedtatt på D-møtet i desember 2021. Bud 4 i innholdsstrategien sier: Alt innhold har en definert eier og forvaltes aktivt.
For å få dette til, skal alle produkter (ytelser, tjenester og hjelpemidler) ha en kjernegruppe som forvalter innholdet på nav.no.
Arbeid med informasjonen på nav.no skal være en naturlig del av omfang og prioritering for YTA, ATA og PO-ene.
Hva er kjernegrupper?
En kjernegruppe er en definert gruppe mennesker som har ansvar for informasjon på nav.no om et eller flere produkter eller temaområder.
Gruppen har
Mandat
Gruppen har mandat til å gjøre endringer i innholdet sitt på nav.no. Innenfor innholdsstrategien og andre retningslinjer som til enhver tid er vedtatt for nav.no, bestemmer gruppen hvordan NAV skal kommunisere på de nettsidene gruppene har ansvar for.
Ansvar
Innholdsgruppene har ansvar for å prioritere og forvalte innhold i henhold til definerte mål og brukeroppgaver, og i tråd med innholdsstrategien for øvrig.
Forvaltning og videreutvikling
Gruppen har ansvar for løpende, tverrfaglig forvaltning av innholdet så lenge det eksisterer på nav.no. Det innebærer blant annet:
Etablering av manglende sider
Gruppen har ansvar for å etablere informasjonssider i tråd med innholdsstrategien der det mangler. Det innebærer blant annet:
Oversikt over kjernegruppene
Medvirkende