Universell utforming
Universell utforming handler om at tjenester, produkter og omgivelser skal kunne brukes av alle som trenger dem, uavhengig av funksjonsevne eller brukskontekst.
Undertema
Innholdstype
UU i Nav
Hvordan jobber vi med universell utforming hos oss? Hvilke krav må løsningen din oppfylle, og hvordan rapporterer du WCAG-status? Hvor kan du få hjelp?
Ordliste: uu og tilhørende begreper
Denne artikkelen er et forsøk på å forklare noen av de mest brukte begrepene om universell utforming og nedsatt funksjonsevne. Målet er at NAV skal bruke begrepene riktig, og på en konsistent måte.
UU i NavRetningslinjeLovverk om universell utforming
Alle NAVs innbyggertjenester må fungere for folk med funksjonsnedsettelser, også eldre løsninger, dokumenter og mobilapplikasjoner.
UU i NavRetningslinjeHvordan fungerer et uu-tilsyn?
Så har det skjedd—teamet ditt har mottatt et varsel om at det skal føres uu-tilsyn på løsningen deres. Hva betyr det, og hvordan skal du gå frem?
UU i NavGuideLær mer om universell utforming
Her finner du uu-teamets anbefalinger til eksterne ressurser der du kan lære mer om universell utforming.
UU i NavVerktøyHvem har ansvar for uu?
Hvem har ansvar for å sikre at løsningene våre møter lovkravene og fungerer bra for flest mulig?
UU i NavRetningslinjeKurs i universell utforming
Få en innføring eller fordyp deg i utvalgte temaer rundt uu.
UU i NavGuideLed ditt team til å lykkes med uu
Det har en stor effekt på resultatet når ledere og produkteiere løfter inkludering og minner om lovkrav.
UU i NavGuideEgenutvikling: krav til universell utforming
Alle skal kunne bruke løsningene vi lager--både befolkningen og våre ansatte.
UU i NavRetningslinjeAnskaffelser: krav til universell utforming
Løsninger NAV kjøper skal være utformet i tråd med EUs Web Accessibility Directive (WAD).
UU i NavRetningslinje