Guide
Forside til personbrukere på nav.no
Forsiden til personbrukere på nav.no er bygget opp av fire innholdsseksjoner.
Hvem er ansvarlig?
Team personbruker og nav.no-redaksjonen oppdaterer forsiden.
Seksjon 1: Hva kan vi hjelpe deg med?
Denne seksjonen gir inngang til de 6 store områdene der NAV tilbyr tjenester. Inne på områdesidene får man inngang til aktuelle situasjoner for området.
![Skjembilde av seksjonen med de 6 områdeinngangene](https://cdn.sanity.io/images/hnbe3yhs/production/eb49748e37566a6189eb9a5d8a768991d5dc01f7-2544x992.png?auto=format)
Seksjonen henvender seg først og fremst til de som er i en ny situasjon eller som er i kontakt med NAV for første gang og ikke vet hva de har rett til.
Seksjon 2: Snarveier
Seksjonen gir inngang til sentrale toppoppgaver på nav.no. Disse oppgavene er særlig viktige for de som har søkt om eller allerede får støtte fra NAV.
![Skjembilde av seksjonen](https://cdn.sanity.io/images/hnbe3yhs/production/42840bf7f64cca06aea4c0b5f8d92b7d87fa70d5-1563x282.png?rect=107,0,1346,282&auto=format)
Saksbehandlingstider, utbetalingsdatoer og satser gir inngang til sentrale oversikter over dette.
Seksjon 3: Søke og ettersende
Å søke og ettersende er sentrale toppoppgaver på nav.no. Denne seksjonen er særlig rettet mot de som allerede vet hva de skal søke om eller ettersende til, i motsetning til seksjonen "Hva kan vi hjelpe deg med?"
![Skjembilde av seksjonen](https://cdn.sanity.io/images/hnbe3yhs/production/62d909d3ece75a8bb16d2d47608e81f126af7674-1563x280.png?rect=110,0,1348,280&auto=format)
Seksjon 4: Aktuelt
Saker som skal vises i Aktuelt-spalten på forsiden gjelder personbrukere. Det er to typer saker:
![Skjembilde av seksjonen med to aktuelt-saker](https://cdn.sanity.io/images/hnbe3yhs/production/c8a380a22a89d0cab0f16f00e1f2674754e5b2bb-2544x544.png?auto=format)
Det er nav.no-redaksjonen som vurderer hva som er en aktuelt-sak. Sakene skal alltid være godkjent av fageier.
Informasjon som gjelder konkrete produkter, situasjoner eller andre tema skal også fremkomme i kontekst. Se hvordan vi håndterer ulike situasjoner i beredskapsplanen for nav.no.
Relevante lenker
Seksjon 5: Kontakt oss
Kontaktinformasjon til NAV. Seksjonen har direkteinngang til chat og til Kontakt oss-siden der man får oversikt over alle kanaler, med informasjon om hvordan man kan bruke dem eller til hva.
![Skjermbilde av kontakt-seksjonen med inngang til chat og til kontakt oss-siden](https://cdn.sanity.io/images/hnbe3yhs/production/1f7fe86170b5be132360e45bae686a031a91a9b5-2544x472.png?auto=format)
Innlogget innhold
Brukere som er logget inn med BankID, får en egen modul på toppen av forsiden. Denne gir inngang til sentralt innhold på de innloggede sidene.
![Skjembilde av seksjonen for innlogget innhold](https://cdn.sanity.io/images/hnbe3yhs/production/1c34c2a9d4d1d21e23d33284db6794257d319ede-2544x688.png?auto=format)
I første versjon er det inngang til Dine utbetalinger og Dine saker.
Alle som sender meldekort får i tillegg inngang til Dine meldekort.
Medvirkende